E-Posta Pazarlama Mantığı
E-postanın tarifinden başlamak istiyorum yazıma. Elektronik Posta (eposta); amaç olarak kağıt mektuptan hiç bir farkı yoktur. Ek olarak Elektronik Postalara resim, müzik, video vb… gibi materyaller eklenebilir. Sanal ortamda geçerliliğini yitirmeyen, ucuzluğu ve kolaylığı ile hemen hemen tüm internet kullanıcılarının kullandığı bir sistemdir.
Elektronik Pazarlama (eposta-marketing) doğru yapıldığında inanılmaz faydalıdır. Peki nasıl doğru e-marketing yapılır ? Burada CRM devreye giriyor.
CRM ‘i kısaca tanımlıyalım ;
İşletmelerdeki mevcut müşterilerin korunması +gelecekte müşteri sadakatı oluşturmak için; müşteri beğenileri kayıt altında tutulması ve bu doğrultuda işletme-müşteri ilişkilerini geliştirme yöntemidir. CRM (Müşteri ilişkileri yönetimi) bizim hangi kampanyayı hangi müşteriye, ne zaman, atacağımızı belirleyeceğimiz stratejimizi bize sağlayacaktır. Hepimiz karşılaşmışızdır, bazı firmalar alışveriş’ten sonra veya verilen hizmetten sonra anketler yapar müşteri profili çıkarırlar.
- Tekrar bizden alışveriş yapmak istermisiniz?
- Hangi ürünlerimize ilgi duyuyorsunuz?
- Gelecekte şu üründen almayı düşünürseniz bizim firmamızı tercih eder misiniz?
gibi çeşitli sorular sorarak sizin hangi ürüne ilgi duyduğunuzu, memmuniyetinizi vb… düşüncelerinizi öğrenerek bir strateji geliştirirler. Biraz daha detaya inersek örn, 25 yaşındasınız bir telefon aldınız ortalama bir telefonu 25 yaşındaki bir kişinin bu telefon kaç yıl kullanıp yeni bir telefon alacağını istatistiksel olarak hesaplayarak (ortalama 2-3 yıl diyelim biz) bu süre zarfı içinde e-posta, sms gibi pazarlama yöntemleri ile kullanıcılarına özel fırsat ve kampanyalar sunarak ulaşırlar. Burada empati yapalım 2013 ocak ayında Iphone 5 x firmasından telefon aldığımızı düşünelim, 3 yıl olmuş ve son 1 yıldır x firmasından 2-3 ayda bir bir firmadan telefon kampanyası olarak mail alıyoruz. Ve artık gerçekten telefonumuzu değiştirmeyi düşünüyoruz. Aklınıza ilk gelen x firması olacaktır. Birde müşteri hizmetlerinden memnun kaldıysanız 1 dk düşünmezsiniz. bakınız; logitech örneğime (yazının son dan 3 paragrafında. Verdiğim örnekte firma değil bir marka fakat sonuç olarak aynı kapıya çıkıyoruz. Müşteri memnuniyeti, müşteri profili oluşturup müşteri davranışlarını izlemek, kendini unutturmamak Pazarlamanın önemli kuralları arasındadır. E-Posta Pazarlama ise sadece bu kuralları gerçekleştirmemiz için sadece bir araçtır. Bize sunulan her aracı en iyi ve en doğru şekilde değerlendirdiğimiz taktirde BAŞARI KAÇINILMAZDIR ! .
E-Posta Pazarlaması yaparken hangi web sitelerinden yararlanabiliriz.
- MailChimp
- Constant Contact
- AWeber
- Infusionsoft
- GetResponse
- Campaing Monitor
Yukarıdaki web sitelerinin hepsi işinizi görecektir. Benim özellikle önerim 2000 kişiye ayda 12.000 gönderimi ücretsiz sağlayan MailChimp’tir.
E-Marketing ve Marketing (Elektronik Pazarlama, Pazarlama) ile ilgili gelecek makalelerim (öncelik E-Marketing konularına verilecektir.);
- Haberler ve basın yoluyla pazarlama
- Mobil ve Ev Telefonu Pazarlama
- Sosyal Pazarlama
- Video Pazarlama
- Sıcak Pazarlama
- Adrese Teslim Pazarlama
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder